söndag 12 januari 2014

Julen åker ut våren åker in?

Lika mycket som jag tycker om att ta in julen i huset tycker jag om att få ut den. Det är på något sätt ett allra första vårtecken.

Förutom att få ut julen har helgen ägnats åt att inviga julklappen jag fick av min bättre hälft. Vilken skillnad att kavla knäckebröd med denna makalösa, silikonbeklädda och kullagerförsedda kavel! Denna omgång har jag använt chiafrön och havssalt i kombination med smaksättning av fröer, rosmarin, kummin & anis (inte på samma gång alltså!)



Visst är Excel fantastiskt!

Har även gjort en del exceljobb (tänk att man kan använda Excel till så mycket mer än att räkna!.
Dessa etiketter fick pryda årets första omgång med surdegsknäcke! 

Älskade Biscotti!

Nu när julen är över går det ju inte att göra Saffransbiscotti längre (jo det gör det givetvis, men jag vill att saffran skall höra julen till och tänker låta saffranen vila till november...) men Biscotti är ju så galet gott. Jag gillar ju att ta vara på det naturen bjuder på och nu fick jag för mig att prova att använda torkad lavendel från trädgården tillsammans med kardemumma för att sätta piff på Januari! Och än en gång fick jag använda mina Excel-kunskaper...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar